دلیل ممنوعیت استفاده از سایتهای کسب درآمد و پاپ آپ
هیچکس دوبار زندگی نکرد
دلیل ممنوعیت استفاده از سایتهای کسب درآمد و پاپ آپ
27 اسفند 1393 ساعت 12:9 | بازدید : 847 | نویسنده : نازی | ( نظرات )

برخی از تندترین انتقادات و اعتراضات کاربران به سیاست سایت در ممنوعیت استفاده از سایتهای کسب درآمد است. اگرچه در این مورد قبلا توضیحاتی داده شده است اما همانطور که در دو خبر قبلی سایت به آن اشاره شده توضیح کامل تری در این زمینه عرض می شود.

ابتدا لازم است اشاره ای مختصر به هدف سایت داشته باشیم. هدف سایت ایجاد بستر و محیطی برای انتشار عقاید، خاطرات، دل نوشته ها و دانش کاربران در وب و یا به زبان ساده وبلاگ نویسی است. قرار نبوده است که سایت فروشگاه ساز یا سایت ساز حرفه ای باشد و امکانات و شکل خدمات سایت نیز با توجه به هدف اصلی آن تعریف و توسعه داده شده است. در عین حال نظارت خاصی وجود دارد که محیط سایت و جامعه کاربران آن همچنان مورد علاقه وبلاگ نویسان باشد. طبیعتا بسیاری از وبلاگ نویسان علاقمند نیستند در محیطی وبلاگ نویسی کنند که تعداد زیادی فروشگاه یا سایت اسپم و تبلیغاتی در آن وجود دارد.
تا چند سال قبل  خبر چندانی از انواع سایتهای کسب درآمد نبود و در نتیجه تخلف کمتری نیز وجود داشته و نیازی به سیاستهای کنترلی نبود. نخستین بار گزارشی از سایتها و سرویسهای بررسی کننده امنیت سایتها دریافت کردیم مبتنی بر آلوده بودن برخی از وبلاگهای زیرمجموعه سایت به بدافزار و مشخص شد که یکی از سایتهای کسب درآمد در کدی که به کاربران برای قرار دادن در وبلاگ ارائه می کرد خواسته یا ناخواسته  کدی قرار داده است که باعث آلودگی و نصب بدافزار در کامپیوتر بازدیدکنندگان وبلاگها می شد. در نتیجه درج این کد ممنوع شد اما این سایت با آدرس دیگری همان کدها را ارائه داد که مشخصا نشان از بی مسئولیتی یا سوء استفاده است. برای چندین ماه این تنها سایت کسب درآمد بود که استفاده از کدهای آن ممنوع بود اما بعدها بررسی کاملی روی وبلاگها  و تخلفات صورت گرفت  و مشخص شده که بخش قابل توجهی از تخلفات ثبت شده مربوط به کاربرانی بود که با هدف استفاده از این سایتهای کسب درآمد از خدمات سایت استفاده می کردند. برخی کاربران با هدف کسب ترافیک بیشتر دهها یا صدها وبلاگ با عناوین غیراخلاقی می ساختند و تعداد زیادی از وبلاگهایی که با عناوینی همچون «عکس دختر و یا عکس لو رفته بازیگران و.. » ساخته شده بودند از این سایتهای کسب درآمد استفاده می کردند، در نتیجه محدودیتهایی در این زمینه اعمال شد. در ابتدا و برای یکسال استفاده از کدهای سایتهای کسب درآمد که آماده همکاری  و رعایت قراردادهایی در این زمینه هستند(مانند برخورد با کاربر خاطی ) مجاز بود  اما این روش نیز موفق نبود و علاوه بر وجود تخلفات گسترده کاربران و عدم نظارت سایتهای کسب درآمد، صدها نامه از کاربران در رابطه با سوء استفاده این سایتها و عدم پرداخت درآمد آنها نیز دریافت کردیم.(حتی امروز نیز کافیست یک جستجوی مختصر بر روی نام برخی از سایتهای مشهور کسب درآمد در چند سال پیش داشته باشید و در تالارهای گفتگو یا وبلاگها شکایت کاربران در زمینه را مشاهده کنید) نتیجه چنین شد که بطور کل استفاده از سیستمهای کسب درآمد ممنوع و در بخش اخبار سایت نیز اعلام شد.

سایت خدمات خود را به رایگان در اختیار کاربران قرار داده است و از ایشان انتظار دارد از این خدمات برای کسب درآمد استفاده نکنند. کاربران میتوانند وبلاگی در زمینه معرفی محصولات شرکت خود داشته باشند و یا خدمات خود را در وبلاگشان معرفی کنند و با انتشار محتوای مناسب در وبلاگ در جهت تقویت کسب و کار خود گام بردارند اما درآمد مستقیم از وبلاگ و بخصوص تبلیغات شخص ثالث (مانندسایتهای کسب درآمد یا مشارکت در فروش ) با توجه به خدمات رایگان سایت مورد تایید ما نیست. تجربه این چند ساله نشان داده است که مجاز بودن کسب درآمد در وبلاگها به معنای افزایش مستقیم وبلاگهای اسپم و محتوای کپی است، قابل حدس است که کاربرانی که قصد کسب درآمد از وبلاگ خود داشته باشند به دنبال هر شیوه ای برای افزایش بازدید (و نه خواننده واقعی وبلاگ) هستند و این شامل درج محتوای کپی و تکراری ، ارسال نظر اسپم و استفاده از عناوین مهیج یا ساخت وبلاگهای زنجیره ای خواهد بود.
برخی کاربران حق خود می دانند که در برابر زحمتی که برای تامین محتوای وبلاگ می کشند درآمدی داشته باشند این نظر محترم است اما سوال این است که آیا خود شما حاضر هستید وبلاگ خود را در جایی شروع کنید که هر وبلاگی را که باز می کنید چندین تبلیغ و پاپ آپ نمایش داده می شود؟ آیا به نظر شما یک استاد دانشگاه، یک فرهنگی یا هر فرد اهل فکر و قلم حاضر است در چنین محیطی که شبیه یک جمعه بازار است  وبلاگ داشته و تولید محتوا کنند؟ در صورت مجاز بودن کسب درآمد عملا کنترل اینکه چند میزان از کاربران و تا چه حد  از چنین سیستمهایی استفاده کنند کاری سخت و شاید غیر ممکنی خواهد بود. از طرفی با توجه به سابقه سوء استفاده گسترده بسیاری از سیستمهای کسب درآمد و شیوه قیمت گذاری آنها عملا درآمد بسیاری از وبلاگها از چنین سیستمهایی بسیار ناچیز است و اگر براستی کاربری است که معتقد است که درآمد قابل توجهی از چنین سایتهایی خواهد داشت مناسب که دامنه و فضای اختصاصی خود را خریداری و بصورت حرفه ای فعالیت کرده و کسب درآمد کند.(ما نیز اماده مشاوره و  همکاری با چنین کاربرانی هستیم)

برخی کاربران از ممنوعیت کدهای پاپ آپ گله داشتند و مدعی بودند که نه به قصد کسب درآمد که برای افزایش آمار سایت یا وبلاگ دیگر خود یا دوستانشان از پاپ آپ استفاده میکنند. پاپ آپ ناخواسته یکی از آزاردهنده ترین شیوه های تبلیغاتی است و همانطور که میدانید همه مرورگرهای معروف اینترنتی بصورت پیش فرض پاپ آپ خودکار را بلاک میکنند  و هدف این است که پاپ آپ ناخواسته برای کاربر نمایش داده نشود و قاعدتا دور زدن سیستم  پاپ آپ بلاکر مرورگر و باز شدن پاپ آپ با اولین کلیک روی سایت یا وبلاگ آنرا خواستنی و توجیه نمی کند. هدف بازدیدکنندگان (توجه داشته باشید که بازدیدکنندگان وبلاگ شما عملا بازدیدکنندگان سایت نیز هستند) مشاهده یک وبلاگ خاص است و باز کردن هرگونه پنجره و نمایش سایت دیگر خارج از اراده و خواسته او به نوعی آزار ایشان است. مشکل خاصی با پنجره ای که با خواست و آگاهی کاربر باز می شود وجود ندارد اما هرگونه پاپ آپی که بصورت خودکار و یا با هرگونه کلیک کاربر بر روی صفحه بصورت ناخواسته حال با هر هدفی باز می شود غیرمجاز است.

برای ما بیش از بازدیدکننده، محتوای مناسب و کاربرانی که تولیدکننده محتوا هستند (حتی اگر این محتوا دل نوشته یا خاطره ای ساده باشد)  اهمیت دارد و تلاشمان در جهت ایجاد محیطی مناسب برای چنین کاربرانی است.سیاستهای مربوط به کنترل یا محدودیت در کسب درآمد و استفاده تجاری از خدمات رایگان سایتها در بین سرویسهای وبلاگ یا شبکه های اجتماعی معتبر خارجی نیز به اشکال مختلف وجود دارد و در قوانین استفاده از خدمات این سایتها به آن اشاره شده است.




|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
دسته بندی محصولات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد


تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1644
:: کل نظرات : 56

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 487

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 6
:: باردید دیروز : 42
:: بازدید هفته : 6
:: بازدید ماه : 4125
:: بازدید سال : 20451
:: بازدید کلی : 340740